07-12-2016

Michał Hanuszek w "Personel Plus"

Michał Hanuszek, przedsiębiorca, trener biznesu i wiceprezes firmy „Pasja Grupa Dobrych Trenerów”, jak mało kto wie, że komunikacja w zarządzaniu to podstawa. – Od wielu lat podróżuję i negocjuję w Europie i Chinach. Widzę, jak bardzo różnimy się kulturowo i mentalnie. Jednakże dostrzegam wspólny fundament – to pracownicy i taka komunikacja z nimi, by sami podpowiadali nam, kim chcą być i co jest dla nich ważne. Popatrzmy, jak w przeciągu ostatnich kilku lat otworzyliśmy się jako liderzy na indywidualne potrzeby pracowników. Słuchamy ich, prosimy i często spełniamy niekonwencjonalne potrzeby. Czy to wystarczy? Nie wiem. Wiem jednak, że człowiek w centrum to najlepsze, co można zrobić. Budowanie dobrych relacji międzyludzkich w Chinach, oparte o filozofię konfucjańską, pozwoliło od nowa zbudować wielkość tej niesamowitej cywilizacji – zarówno gospodarczą, jak i społeczną. W przeciągu 20 lat pracy w swojej firmie, którą budowałem od podstaw z przyjacielem, zrozumiałem, że bycie skutecznym liderem to nie tylko odpowiednie komunikowanie się, ale także budowanie mostów tam, gdzie ich brakuje, to bycie swoistym inżynierem, strategiem i planistą. Obecnie, pracując jako trener biznesu w kulturze chińskiej, wykładając na uczelniach wyższych i zarządzając w trzech firmach w branży energetycznej i szkoleniowo-eventowej, stawiam na budowanie relacji międzyludzkich, zawsze opartych na godności i szacunku. Mam nadzieję, że chińskie powiedzenie „czas to czas, a pieniądz to pieniądz” na stałe zagości w komunikacji współczesnych liderów, że będziemy każdego dnia budować nowe mosty pozytywnych relacji – mówi Michał Hanuszek.

 

pp