02-07-2015

Jakie korzyści daje odpowiedni merchandising?

CO DAJE ODPOWIEDNI MERCHANDISING

Każdemu z nas wydaje się, że idzie do sklepu w konkretnym celu. Jednak prawda jest taka, że często wracamy z zakupów z produktami, których zakupu nie planowaliśmy. Badania pokazują, że Polacy mają dużą skłonność do zakupów spontanicznych, co zręcznie wykorzystują mądrzy sprzedawcy i producenci. Wystarczy krótka wycieczka po mieście, by szybko dojść do wniosku, że firmy odnoszące sukces na rynku poważnie traktują sprawę merchandising’u swoich produktów.   

Sztuczki merchandising’owe są różne, chodzi jednak zawsze o to samo – o chęć wywołania spontanicznego zakupu i przekonania konsumenta o wyższości tego produktu nad innymi.

WAŻNE

Doświadczenie pokazuje, że odpowiedni merchandising:

* ZWIĘKSZA ZAUFANIE DO MARKI

* WPŁYWA NA POPRAWĘ WIZERUNKU

* WYWOŁUJE POŻĄDANIE I CHĘĆ ZAKUPU

* SKUTECZNIE WALCZY Z KONKURENCJĄ O KLIENTA

* ODPOWIEDNIO DOBRANE MATERIAŁY P.O.S. POPRAWIAJĄ KOMUNIKACJĘ Z KONSUMENTEM

Ostatnim i docelowym efektem dobrego merchandising’u jest WZROST SPRZEDAŻY, ale ten efekt występuje dopiero po utrwaleniu się wszystkich poprzednich.

 
WYBRANE ZASADY I PRAWIDŁOWOŚCI EKSPONOWANIA PRODUKTÓW NA PÓŁKACH

* Najlepszemu produktowi przysługuje najlepsze miejsce na półce

* Podwójna ekspozycja powoduje przeciętnie wzrost sprzedaży o 30%

* Niewłaściwie wyeksponowane loga produktów mogą zmniejszyć sprzedaż nawet o 25%

Mulifacing najlepiej sprzedających się produktów daje wzrost sprzedazy do 60%.

 

Jakub Lewandowski